Tuesday, December 10, 2013

Photo printing

bulan ogos lepas, aku ada beli voucher kat Milk a Deal. klau korang jenis beli online, harus tau milk a deal ni. aku dah slalu beli and so far takda yg mengecewakan.
bnyk promo and murah2 jugak..
milk a deal ni bukan jual barang. tp diorg ni perantara. buat deal murah2 utk customer. barang2 dr company lain, diorg promo. gitu la lbh kurang.
dek kerna selalu beli and so far servis bagus, aku ada beli voucher untuk photo printing.

ini yg aku beli..
Digital 4R Photo Printing Service from Memoridea Sdn. Bhd. Get 48pcs for RM18, 96pcs for RM28, or 192pcs for RM48 with Delivery 

murah kan tawaran dia? lagipun memikio banyak gila gambar and tak pernah print kut, so jadi tamak ku beli2 voucher terus.
kat milk a deal ni ko kena bayar  terus eh lepas beli voucher. so aku beli 2 voucher, total aku bayar rm96 utk 384 keping gambar. murah kan?
ke klau print kat kedai lagi murah? hahahah
ntah la sebab tak pernah print. nak pilih gambar, nak hantar ke kedai, haishhh la malas. yg ni pilih2, pastu emailkan je. sonang kojo  makcik..

aku emailkan gambar tu ujung bln 9 kut. nak pilih pun 1 hal jugak. bukan blh main print ja, rugiiii. lama gila tunggu ok! email bagai, last week baru dpt gambar aku. sabaq jelah. tu pun 1 folder ja. ada lagi 1. aku dah email tanya, blm ada respon. lembs jugak depa ni. klau sampai ujung bln ni tak dapat, aku nak report kat milk a deal. apa ke lambat benonya, nak print je pun kan??

guna pos biasa. patut la lambat sampai. pastu bungkus mcm ni je.. :-(
sampai kat tgn aku dah koyak sket dah sampul surat tu.. sedih mak incik tauuu..


ok, buka sampul.. gini ja diorg balut. taruk dlm plastik. tak seal apa pun. plastik pun dah koyak. bnyk sgt la kut gambar nak kena print sampai tak sempat balut elok2 gamaknya. klau sampul surat luar koyak, yg dlm ni pun koyak, rosak la gambar haku oi! haishhhh..


tgk yg aku bulatkan tu. bucu2 gambar ada yg rosak. frust!!
tak la bnyk, dlm 4-5 keping jugak la. klau wrap elok2, tak jadi gini la kan? klau bnyk yg rosak, harus ku buat aduan. kita bayar kut..


seb baik gak quality gambar yg dicetak tu ok. diorg guna photo paper jenis kodak. so, gambar nmpk elok walau kebanyakkan gambar aku ambik guna phone sony aku tu ja. yg guna samsung pun ada. yg guna digital camera lagi elok la, tp yg by phone pun blh diterima.

ni baru 1 folder, ada lagi 1.kita tunggu lah bila nak sampai. harap2 tu kondisi gambar tu elok lah ye? customer kena jaga. kang customer lari, haaaaaaaaaaaaaa, acaner??

korang2 ada print tak gambar korang? kita kejanya ambik gambar je kan? almaklumlah skang smua pakai smartphone. tapi printnya idok. hahahah.. rosak memory card, menangis tak berlagu oih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...