Tuesday, May 15, 2012

8 bulan

amni 8 bulan sudah!! yay


rambut dah panjang sket. bule ikat jambui sejemput.. makcik dia kata macam teletubbies.. kakakaka..

alhamdulillah.. amni membesar bagai johan. masa branak dlu, alahai keciknya. now dah demok. lenguh mak kau nak oii. dah makin besar ni makin bnyk plak kerenahnya. letih aku. tapi, sokay.. mama suka dgn smua yg ada pada amni!! sgt sronok tgk kerenah n telatah diorg. xsabar tgg dia besar n call me mama, but time skang ni pun srooooonok sgt! bau masyam baby ni best kan?

dia dah mula notice, oo ni mama.. ni papa..
hari ni mama blk lambat, so kena duk umah ngan papa pas blk dr umah toksom. eh, mama dah balik. ok, nak ngadu kat mama, papa buli. nangis kuat sekarangggg...

ok, ni btul punya cerita. last week, aku blk lambat. bapaknya ambil n diorg duk berdua kat umah. aku sampai umah dlm pkul 7 camtu. diorg duk lepak dpn tv kat ruang tamu. elok jek aku buka pintu, nampak jek muka aku, tetiba jek meraung2. cebik2 mulut, merangkak meh kat aku. selagi aku xangkat, duk nangis situ la. berjurai2 air mata tu. dah aku ambik, kiss2, eh senyap. ooo, nak ngadu papa buli ke? ke rindu mama? klakar ok. kecik2 dah dramaqueen. klau g mana2, aku ada sama, mmg masak la. pusing, tgk2 eh, mama xdak. nangissssssssssssss.. pfff..

skang ni dah pandai nak memanjat. kaki dah kuat, merangkak secara full version blum pandai lagi, duk lonjak2 mcm beluncas tu lah. tapi laju kemain. kejap2 eh duk bawah meja dah. klau aku duk baring sama ngan dia, jadik mangsa buli la. dipanjat2nya badan aku ni. klau panjat kat muka, jadik mangsa la. kena gigit pipi, hidung ngan budak kecik ni. marah? oh never.. sronok ok. tgk dia gelak2, xkan nak marah. tapi klau umo dah 3, 4 thn, harus kena klau duk ggt mama lagi.. hehehe






buah hati mama

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...