Friday, November 16, 2012

Hana Hadhirah

last week akak ipar aku (kakak husband) buat knuri sket. kenduri kesyukuran + besday hana. besday hana klau xsilap dekat hujung2 november, tapi maknya skali harung jelah. dia dah niat nak buat knuri kesyukuran klau hana xda apa2. last mont hana warded 3 hari kat spital kangar. g check up mula kat kmc. sebab awalnya klau xsilap, perut dia buncit and dia xkencing. doc trus bg ubat tanpa ada result darah. seb baik xmkn lagi ubat tu. akak ipar aku g rujuk doc kat kangar ni dlu and katanya ubat tu ubat buah pinggang. huishh.. then mlm tu trus g kecemasan hospital and hana kena warded. ambik darah, ambik sampel air kencing bagai, bukannya ada problem kidney pun, cuma simptom awal tu hampir sama. tapi protien dlm badan hana yg makin turun. doc pun hairan, cemana protien dlm badan dia buleh drop. then kena mkn sumber protien kerap sket. now dah ok. lagi 3 bln, futher checkup lagi. bl dah anak dia ok, so akak ipar aku buatla knuri seperti yg diniatkan. mlm 10hb lepas.

 
besday girl. gaun pink lagik.. budak ni obses pink sket. smua nak pink. pastu nak bling2. rantai la, gelang la. mmg gegirl sungguh la. tapi kasar, lasak bule tahan. tu mata lebam sebelah. belah kiri. tghr tu main cemana ntah dgn abang dia, terjatuh tersembam kat lantai. lebam sket kat hujung mata. dah besday girl xcomey dah mlm tu..

hana ngan masyu.. eceh. aku mcm kalut sket, xsempat nak carik hadiah kat dia. masyu kasik botol air pink jek kat hana ye..
budak ni klau dgn aku behave jek. dgr kata. baguss.. hehe..klau dtg umah, main dgn amni, ok jek. xdak nak gaduh2 apa. klau dgn org lain, sorry la. siap mengalah lagik dgn amni. klau amni xdgr kata, berleter bagai kat amni. "kan kakak dah kate xboleeee. amni ni xdgr kate la.. nnt masyu marah baru tau".. omey giler duk berleter kat amni. kalah mak dia.. heheheh


cik kuntum ni org duk ramai2, bule tertidor plak. letih sgt kut. adik aku tepuk2, tertiarap mcm ni, tau2 diam dah. sebelum tu diorg duk potong kek besday hana kat luar. aku xtau pun. amni duk dgn apaknya. duk sibuk melantak dlm umah. lauk sedap jugak, akak ipar aku tempah jek.letih siang tu la ni. siang tu pak mentua aku pun buat mkn2 jugak. panggil sedara mara dgn kawan2 masjid dia. menantu yg sorang ni lah yg duk nolong.. hohoi.. ater, org lain smua keja kan, mak mentua aku bule la sket2, dia pun bukannya kuat sgt. aku tlg gorengkan ayam rempah tu 4 ekor and tolong berhidang smua. amni duk main dgn hana ngan haziq. dekat 3 jam jugak la dia dlm walker tu. berlari sana sini. mana xletih. pkul 1, dah ngamuk2. blk umah, tdor. dgn mak skali tdor. xpegi tgk pun sapa yg datang mkn kat umah in law aku tu. tau2 dah petang.


amni buli makcik.. dah la makcik pun kecik je. nak berdukung ngan makcik je. layan jelah makcik pun..


amni pakai baju baru, maklong ieja kasik.. omeyyyyyy angatt.. hehe.. mekacih maklong..

2 comments:

  1. Weii...kak yah! baju hana beli mana? santekkk...anak daraku juga mahu pakai seperti ini nanti

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...