Friday, January 25, 2013

Kerja seharian

nilah dia keja seharian budak kecik nih... selain dari makan, tdor, berak dan main, kerja seharian beliau ialah mengemas rumah a.k.a memunggah.. pfffff..
sabarlah wahai anak. kamu kecik lagi, mama terima jelah. dah besau sket, tunggu la nasib kamu..
memunggahnya pandai, kemasnya? sory la.. tu keja mama je kan?
habis semua ceruk yg bule punggah, diserbunya. habis smua almari kena ikat dah. lemari tv kat ruang tamu ada drawer. dlm tu barang2 apak dia. xlarat dah aku nak kemas selepas dipunggah dek amni, now aku kosongkan terus. dah bgtau apaknya suh kemas, buat dek je, aku masukkan semua dlm plastik sampah. pandai2 la dia cari barang dia klau nak guna nanti..
mainan tu mmg part dia lah. main, kecah2, pastu tinggal. belum pandai kemas. kadang2 aku ajar dia masukkan balik dlm raga. adalah sekali 2 dia buat, pastu malas. maknya jugak la yg kena kemas. 
tu almari dekat meja mkn pulak. barang2 aku plak dlm tu. aku kemas2 dah. yg kecik, masukkan dlm 1 bekas. fail2/dokumen/kertas/buku bnyk dlm tu. besar2, dia nak tarik susah, so, xberapa nak punggah sgt dah. selamat dah 1 part.
drawer baju dia pun now dah pandai tarik. dah terbuka, ditarik2nya baju. mak xsedar. tgk2 baju dah penuh lantai.. dah 1 keja, lipat and susun balik.
drawer plastik dlm bilik aku pun dia dah pandai tarik. terpaling suka drawer no 3 sebab senang tarik. ada pad aku dlm tu. habis dikecahnya pas2 aku tuh. pastu pandai pulak, dah lepas kecah, meh bagi kat aku pad tu sambil cakap pepers means pampers... haishhhh.. ni sejak2 bula jalan la ni dah pandai buka drawer. drawer plastik tu dia suka sungguh. asal masuk bilik, tu lah yg dia tuju dlu selain dr almari baju apaknya. almari apaknya jenis slide, tolak pintu, gigih nak masuk dlm almari. pastu tarik drawer spender. pastu tarik2 spender kluar. hadoihhhh.. sabar jelah
now, duk attack kabinet dapur pulak. dah pandai buka pintu kabinet. baru2 ni pecah dah sebijik mangkuk aku. kena jentik tangan, meraung2 nangis. over btui. kena do something la dgn pintu kabinet dapur tu. aku xbuat pemegang sebab takut dia pandai buka. xdak pemegang pun pandai jugekkk..
takat punggah kain dlm bakul tu...biasa derrrr...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...