Tuesday, April 21, 2015

Electrolux vacuum

ehem..
new baby..
amboihhh.. hahaha..

dah lama ada dlm list nak beli vacuum..
wishlist entah dari tahun bila.
asal nak beli, tok laki tak kasi.
sebab dah ada yg pak mentua punya.
yg lama dia kasi ke kami, sebab dia beli baru.
so, duk pakai yg tu je dlu.
bukan hari2 pun guna, sebulan 2 tu sekali je kut.
ikutkan aku lagi suka menyapu.
pastu, vacuum baru dia rosak, dia pinjam balik vacuum lama dia tu kat kitaorg.
pastu yg lama tu pun rosak.

aiyoo.
yg baru pun dah repair kut lepas tu. 
aku pun malas dah nak pinjam2 ni walau sebelah rumah je.
kang pinjam, org nak guna ke apa kan?
jadi, marilah menanam impian nak beli vacuum sendri.
senang, bila2 nak guna pun boleh.
yg pasti bila nak g bli, g sendri tak payah ajak laki.
dia tu klau aku nak bli apa2, ada je alasan.
padahal guna duit aku, bukan duit dia.
saja.
dah beli bwk balik, eh, tak cakap pe pulak.
perangai sangat.

beli ni guna duit dari APC tu.
aku kalau dapat duit mcm ni, duit bonus ke, duit kutu ke, aku suka beli benda yg aku nampak.
supaya nnt aku tau duit aku kemana, buat apa, beli apa.
idok le habis joli katak sesaja.
kalau duit bonus yg slalu dapat tu masa bajet tu, aku buat tukar tayar keta.
balance, baru joli. shopping baju ke, mkn ke.
duit kutu, buat bayar roadtax keta.
balance, joli or beli apa2 yg teringin.
eheh..

hari tu ada ekspo barang elektrik sebelum GST.
sesaja pegi sebab kebetulan aku keja kat opis Kangar.
tengok2, belek2, so jomlah sambar alang2 ada duit ni.
beli sebelum GST katanya.
kang naik harga.
eh, sakit hati pulak pikir pasal GST ni.
mcm apa2 ntah.
tu nnt nak merempan next entry.
hahaha..




so, this is my new baby.
auwwwww.

diorg buat promosi, harga rm299.
harga asal rm300++.
aku gosok2, kenyeh2 dapat diskaun lagi.
bhahahah..
asalnya nak ambik yg brand Panasonic.
yg tu dia kasik murah, rm250 je dr harga promosi rm299.
tapi yg tu pakai beg.
beg tu susah nak cari katanya nnt.
takat 2,3 kali pakai ok la, pastu klau koyak ke apa, kena tukar.
dah 1 hal nak cari bag dia pulak kan?
kut malas, ha taruk beg plastik dlm tu masa nak guna.
hahaa..
yg electrolux ni, bagless.
lagi senang bak kata promoter tu.
saja dia nak hasut aku suh bli yg ni kan?
Panasonic tu comey, kaler hijo.
dah berkenan, pastu murah plak.
tapi pikir ke bag tu, tak jadilah.
so ambik jelah elextrolux ni.
yg ni pun takda la mahal sgt.
aku minta rm250 jugak, dia tak kasik.
hehehe..
lebih sket je pun.
ok laaaaaaaaaaaa...




comey jugak.
kaler putih je ada.
pun boleh.
kecik comey je vacuum skang ni.
dlu2 punya besar gabak kut.
ringan je yg ni.
dia punya kuasa pun tinggi, tak ingat pulak brapa.
eheheh..
klau tgk harga murah, kena check kuasa dia sama eh.
klau kuasa rendah, tak best sgt guna nnt.
sedutan tu tak kuat sgt and tak blh on lama.
alang nak bli, bli yg kuasa tu tinggi sket.

ikutkan tak la penting sgt vacuum ni.
karpet umah aku ada sekeping je pun.
tapi bila menyapu sampah kat umah, bila sampai kat sliding door, tgk habuk, sampah taik cicak smua melekat kat celah2 tu eiiiiiiiiiiiiiiii, geram.
mcm jam2 tu gak nak g bli vacuum sedut habis smua benda kat situ.
pastu kat tingkap, kat celah2 tu.
klau sapu mmg pas sudah tak keluar, kena pakai vacuum.
so, dah ada vacuum, tiap2 minggu leh sedut2 kat celah2 tu smua.
puas hati.



cik kuntum sebok buat qc.
biasalah dia kan?

so, dah ada vacuum ni, makin gems la aku.
sebab bila vacuum bule buka kipas.
bhahahaha.
dlu nak menyapu, kena tutup kipas.
habis menyapu 1 rumah, berpeluh sakan.
now, takda peluh dah...
rugi2.
pasni nak vacuum pun kena tutup kipas.
kasi keluar sket peluh tu..

4 comments:

  1. Alaaa, panasonic yg kaler hijau n oren tu ekk?
    Nabilah beli yang tu kot, kaler hijau.
    enSuami nak brand Panasonic je, yang lain dia tak nak...
    masa tu Giant ada offer RM 159.. kaler hijau n oren harga sama.
    tapi yg oren tu tak ada blower, so amek yang hijau lah.
    kalau ikut saya, beli ikut kaler berkenan. tp dah pergi dgn enSuami, dia tgok spec yang ada..
    nasib baik sy mmg berkenan kaler hijau..

    pasal beg tu, tak fikir la plak..
    memang tak tahan ke?

    kegunaan memang tak kerap, kecewa sgt.
    hr2 kan sy ckp nak beli vakum, sbb nak cuci2 celah tingkap tu, macam akak ckp la..
    sekali bila ON vakum, Hafni takut la plak dgn bunyi vakum tu, hukhuk...
    menangis sakan mcm vakum tu raksasa lah sangat...

    entah bila la dia nak ok dgn bunyi vakum tu.
    terperuk je la dlm kotak, adoi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul la, budak2 mmg takut bunyi vakum. seb baik anak2 saya ok. klau tak, jadi mcm awak, simpan je vakum. rugii. hehe

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Thank you because you have been willing to share information with us. we will always appreciate all you have done here because I know you are very concerned with our. SubZero, Viking Ice Maker Repair Northridge

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...