Wednesday, May 13, 2015

Susun atur baju Aniq

nak share susun atur baju2 Aniq.
bulan lepas aku buat perubahan sket, so nak share ngan mommies yg suka susun atur ni.

memula dlu, baju2 dia duk dlm bakul besar je.
dah lepas pantang, dah balik rumah sendri, aku kemas2 baju dia and baju kakak skali.



drawer lama kakak dah berpindah milik kepada adik pulak.
baju2 kakak dah transfer ke lemari sebelah.
aku pernah share pasal almari baju Amni dulu.
tu label2 lama utk baju Amni, pasni kena buat utk adik pulak.
cadang nak balut drawer ni.
tu projek akan datang.

baju adik, guna 3 drawer je.
tak bnyk sgt buat masa ni.
sebab mama sedikit insaf, tak mo beli baju bnyk2.
masa Amni, banyak sgt baju sampai ada yg tak terpakai.
membazir.

dulu aku susun baju adik secara bertindan.
susun ke atas.
bila baju makin bnyk, susah nak ambik and kadang2 bersepah.
so, kena buat inovasi sket la kan?
tgk kat group susun atur kat fb, jom tiru.



drawer 2 dari bawah, letak baju tidor adik.
paling kiri is baju tidor long sleeve.
ada 10 helai.
bnyk dah tu kan?
sebab jarang2 pakai pun, panas skang ni.
yg tengah baju tidor jenis short sleeve.
pun dlm 10-12 helai je.
yg paling kanan, baju tidor short sleeve yg baju jenis lubang2.
ada 3-4 helai.
yg belakang tu baju tidor jenis rompers.
ada 4 helai kut.
1 kak su kasi, 2 baju dari arwah abang lagi, turun ke kakak now turun ke adik.

pastu ada baju yg dah tak muat, yg saiz newborn kat belakang skali.
mula2 nak simpan masuk kotak dah.
tapi aku letak dlm drawer jugak utk ketatkan susunan baju tu.
susun mcm ni jimat ruang, senang nak ambik, senang nak susun and look nice.
tapi baju kena penuh la, klau tak boleh roboh barisan tu.
so, aku letak je baju yg dah tak muat tu kat blakang sebagai penahan yg depan2 tu.
susun mcm ni, masa lipat tu kena kemas.
kang terburai pulak masa ambik tu.
pastu kena lipat kecik2 sebab almari tu tak dlm sgt.



drawer atas letak baju harian and baju jalan.
baju Aniq boleh kata semuanya jenis sepasang, baju and seluar.
baju budak lelaki baya tu ginilah senang kan?
aku mmg suka jenis sepasang mcm ni, senang nak urus.
paling kiri, baju harian and baju jalan, seluar pendek and singlet.
sebelah pun sama, cuma jenis baju lubang2.
bnyk aku beli jenis tu, kena dgn cuaca panas skang ni.
sebelah barisan tu, baju sepasang, seluar pendek and baju lengan pendek.
ada yg baju lubang2 jugak.
paling kanan, baju jln jenis seluar pendek and baju lengan pendek.
tak bnyk pun baju jln adik sebab jarang je pun g jln.
hehehe..

susun mcm ni, nmpk penuh and bnyk je baju adik.
tapi tak la bnyk sgt and baju biasa2 je.
baju jln pun baju biasa2 je.
murah2 je.
nak g memana, ha, carik la yg elok sket.
kalau takat nak pakai duk umah, yg murah2 je sudahhhhh..



ni drawer 2 dari atas.
paling atas isi barang mak.
drawer ni letak mcm2.
paling kiri, aku letak kotak  utk isi segala socks adik.
bnyk gak sebab ada opismate kasik hr tu.
1 boxes ada 6 ke 8 pasang socks.
skang dah ketat.. waaaaa..

pastu ada sapu tgn adik kat situ.
bnyk helai jugak tu.
aku susun mcm tu sebab susah kut nak susun sapu tgn secara berdiri.
ada adik punya bib kat row belakang.
sebelah tu ada rompers.
tak bnyk, 8 helai je.
aku tak suka rompers jenis butang kat bawah tu.
susah nak pakai.
utk adik aku beli 2 helai je yg jenis butang kat bawah tu.
pastu kakak punya dulu 4 helai.

baru2 ni beli 2 helai jenis butang depan.
then, kat situ ada seluar and baju tshirt adik.
yg asing2, dlm 3-4 helai je.

tak bnyk sgt baju adik.
later kena ubah sket sebab akan ada tambahan baju raya pulak.
utk towel aku letak skali ngan towel kakak kat almari sebelah.

baju budak lelaki, warna nampak senada jelah kan?
biru, putih, kelabu. hehehe
hantam sajalah dik...

3 comments:

  1. assalammualaikum..
    senang kan susun cara gini kan kak,sy pun susun baju anak cara yg sama jgk..tersusun x mudah bersepah bila nak ambil..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. dulu tak susun mcm ni. now dah tukar mcm ni. senang nak tgk baju

      Delete
  2. nice la almari tu...nampak kukuh...almari ikea mcm ni kejap je kendur laci tu..iskk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...