Tuesday, March 19, 2019

Short Trip to Cameron Highland

Assalamualaikum..

ni betul2 short trip sebab pegi balik hari.
dari Perlis, pegi pagi, balik mlm.
fuhh.. tak pernah buat keja gila mcm ni.
tapi ada je kawan aku, selalu ja pergi CH balik hari.
aku tak cukup kental mcm tu yeh...
badan tak leh hadam. hahaha

laki aku la ni, buat idea gila.
aku siap offer nak bayar hotel, lain2 dia bayar pun tak nak.
nak jugak pegi balik hari.
hadoihhh
dia pandai g janji dgn anak2, pastu budak2 tu asyik la duk berzikir hari2 bila nak pegi CH
ikut aku, hoih malas la sesaja nak pegi.
well aku ni kan sejenis yg plan segala benda, so benda unplanned ni aku tak berapa gemar.
tapi dia kata dia yg nak drive aku dan anak2 blh membuta, so kita turutkan plan dia tu.
plus, dia sponsor semua. hahaha

mlm tu anak2 tidor awal sebab excited.
mcm2 dia cerita pasal CH, begitu begini so anak2 pun seronok tak menyabar.
esok pagi gerak bangun pkul 6 takda sapa pun merungut.
mandi siap2 semua well done lah kiranya.
kalau gerak pegi skolah, amboihhhhhhhhhhhhh masing2.
esok nak pegi skolah korang mcm2 siap ehh.
oh, kami pegi hari Ahad.
aku pkul 5 pagi dah bangun sebab nak buat bekal sket.
alah, goreng nugget and buat sandwich telor je.
kang tak payah nak brenti menyinggah merata dah.
siap bwk biskut2 buat kudap anak2 dlm kreta nanti. mak2 kannnnn. hehe
sebelum 7 pagi dah keluar dari rumah.
Alhamdulillah, perjalanan lancar, takda jem ke apa.
singgah RnR Gurun and Sg Perak utk pegi toilet je.


segar bugar budak ni.
kalau nak pegi skolah tu, muka mcm sardin je.
hari ni bgn awal pun elok je muka sebab nak pegi berjalan kan?
sandwich tu pun kemain bnyk dia mkn. siap bwk buku nak tulis dlm kreta
pastu marah papa sebab bawak kreta laju dia tak blh tulis.
eh dah rajin tak bertempat pulakkkkkk..
kakak dah selamat membuta kat belakang skali.

brenti Sg Pulai isi minyak, baru budak ni mentidor.
sampai atas la kiranya dia tidor.
jalan lancar sampai atas tak jem, tapi hala turun mak aiiiiii berderet2 kreta.


last pegi masa Amni umor 2 thn, thn 2013 kut.
now Amni dah nak masuk 8 thn. hahaha
lama oih. ntah, tak rasa nak pegi pun.

kami masuk area Kea Farm and park kreta situ.
punya lama tak pegi rupanya ada parking kat bawah kat Kea Farm.
pastu ada guest house kat situ, ada tempat lawaaaaaaaaaaaa la hai syok photoshoot.
makanya buang masa kat situ bergambar jelah



baru sampai, Aniq baru bgn tidor.
makanya moody sket.
tgk la gambar muka mcm sardin tu.
kakak dia dah fresh, so segar bugar la.


masa ni papa tgh park and hisap rokok kat bawah.
kami anak beranak menggedik pose dlu. hehe
lawa wehhhh
bunga2 banyak and segar bugar.
of coz la kan, CH kut..
cuaca pun sejuk elok. Aniq tu langsung tak buka sweater dia sampai balik.
lg pun dia pakai baju short sleeve je kat dlm.



kami naik atas shopping sayor. rambang mata jugak la. huhuhu
seronok tgk sebab nmpk fresh.
beli sayor, beli jagong, beli ubi, beli eskrem. hehehe
manusia ramai blh tahan, sesak.
ada shop lot baru bertentang dgn Kea Farm yg lama tu.
yg tu bangunan cantik, baru lagi. but not sure sejak bila sebab dah 5 thn tak pegi kan?
tapi nmpk la bangunan tu baru lagi.

beli2, then papa bawak turun simpan kat kreta.
best eh mcm ni.
bayar parking RM3 je per entry. siap ada toilet air sejuk yakmat
hahahah

kat level 2 ada mcm ruangan diorg buat blh masuk jln2 ambik gambar.
ada jugak ruang gambar 6D and kena bayar. kami tak  masuk pun.
kami masuk yg RM1 per person je. hahaha
situ pun lawa dah. cumanya ada yg diorg letak bunga plastik dlm tu.
but tak perasan pun..



kat dlm ruangan tu.
cantik jugak la berwarna warni, so seronok la berganbar.
gambar bnyk and ada gambar sefamily. yay!



sebab bawak makcik diorg @ adik bongsu aku yg tgh tgg SPM tu (dah dapat result dah).
so dia la mangsa ambik gambar kami anak beranak, hehehe

pastu gerak ke Kasimanis.
laki aku la ni, nak jugak datang sini.
nak petik stoberi ngan anak2 dia.
skali buah tak bnyk so hampa la budak 2 ketoi tu.
mencuka la muka masing2 + lapar sbb dah tghr.
around 1.30pm mcm tu.
dah masuk sini ni, jln2 tgk pokok, makanya terjebak la sang isteri.
3 pokok aku beli. hahahaha
geram weh sbb nmpk segar elok.
dlu masa aku datang tgn 2013 tu, aku ada beli 1 pokok, until now hidup ok.
aku lagi suka pokok yg berdaun cantik dari bunga2.
sebab yg bunga2 ni susah jaga.
hahahaha.

then, keluar dari sini pergi mkn kat Berinchang.
tgk kereta dah start turun. jem dari Kea Farm sampai sana.
huii serammmmm. huhu
weekdays je pun bukan ada public holiday tapi dia punya meriah semacam ooo sini.
tu faktor aku malas nak datang CH.
kami mkn kat food court kat area Berinchang tu.
ada nasi ayam bakar sedap!
tq papa blanja makan!

tgk ke jln yg jem, otw balik singgah Kea Farm lagi skali.
papa nak beli stoberi. sejam jugak kat situ baru kami turun.
singgah kat masjid Tanah Rata solat asar+zuhur.
dlm pukul 7 mcm tu baru turun. so far jln dah clear Alhamdulillah.

pukul 9 mlm camtu singgah Taiping jumpa kawan aku jap.
lama tak jumpa alang2 so singgah kejap. 30 minit je kut. tak puas!!
sebab kejar masa kan?
soon kita datang lagi.

then terus pecut balik.
sampai rumah dlm pkul 12 tgh mlm.
aku ni menyengguk mengantuk tapi tahan mata teman laki drive.
sbb nmpk dia mengantuk, risau la jugak kan.
sampai rumah, setel anak2, mandi sket tukar baju, tidor terus.
hahaha.
esok lah kira lain segala sayur bagai tu.
mujurlah anak2 bgn pun elok ja pagi esok nak pegi skolah.



asalkan awak 2 ketoi happy, mak pak pun happy.
ni diorg duk ajak pegi lagi.
amboi sgt.
dan, Aniq gud boy sgt sejak balik CH.
bgn pagi mudah and pegi skolah dah tak nangis.
amazing sgt ni. hahaha
hikmah pegi CH papa kata. hehe
mama pesan hari2 kalau Aniq and kakak be good, nnt mama bawak pegi CH lagi.
and now dah 2 minggu mcm tu, anak2 baik2 saja waktu pagi.
bagussssssssssssssssssssssssssss.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...