Thursday, January 30, 2020

May Allah ease everything

Assalamualaikum..

Image result for heart quotes

emosi aku tidak berapa stabil few days ni.
entahlah.
aku tak suka perasaan ni.
tak suka terbawak2 emosi mcm ni.
syaiton suka sangatlah ni.
duk menghasut biar kita terbuai2 emosi.
bila dah mcm ni silap sket nak maaaaarah je.
haishhh..

Image result for heart quotes

bukan bab kerja, tapi lebih kepada peribadi.
taktau nak luah ke sapa.
nak bercerita dgn siapa, walau ramai teman2 yg blh mendengar.
saat ini yg aku perlu cuma bahu utk bersandar dan telinga utk mendengar.
tak perlu bantu bagi nasihat pun, cuma tolong dengar.
nak keluarkan..
tapi.. pengharapan pada manusia itu sebenarnya tak perlu pun.
yg sepatutnya, kau ada Dia.
kena bnykkan sujud, bertahajud, bertafakur kepadaNya.
mengadu pada Dia, minta Dia beri petunjuk, beri jalan.
mengadu pada manusia, kadang mengeruhkan keadaan.
kadang tak dapat jawapan pun, tapi tambah masalah hehe..
sokay. aku cuba stabilkan emosi nih hehe
aku tau aku kuat dan aku mampu..
cuma biasalah, manusia adakalanya down.
sekuat mana pun kita, kadang kita rebah.
mungkin aku agak letih, stress dan emosi pun terganggu.
bnyk berfikir kadang buat kita overthingking.
akulah tu. selalu bnyk sgt ada kalau, kalau, dan kalu..
so, hati sendiri yg sakit.

teruskan berdoa minta dengan Yang Maha Esa..
dia lebih mengetahui.
dia jentik sedikit supaya kau tak terus lalai alpa dgn nikmat dunia.

Image result for heart quotes


* pics from Google

7 comments:

  1. Saya pun over thinking gak. Saya pun Ada rasa pedih tapi tak tahu mengapa. Saya selalu kira berapa hari perasaan sedih/ tak gembira hilang.
    Moga kita diberi kegembiraan semula. Amin. Take care.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak da lah sampai kira hari tu hehe. tapi overthingking tu tak bagus kan? mcm kita pertikai aturan Tuhan utk kita. saya pernah baca share dr agamawan. Fikir terlalu kedepan apa nak jadi esok mmg tak baik. kalau begitu, kalau begini, tak blh. mmg kerja iblis lah tu..

      Delete
  2. Mgkin emosi akibat perubahan hormon kot kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. faktor usia barangkali. hihihi..
      Insyallah, I'm try to control it..

      Delete
  3. Mak mertua sy pernah cakap, kalau kita dah puas mengadu dgn Allah, kita boleh bercakap/berkongsi dgn makhluk pula. Yg penting, first & foremost dgn Dia. Moga dipermudahkan segala urusan sis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq sis..
      kena bnykkan sujud dan terus berdoa kan? mungkin Allah tgk kita jauh dari Dia, so Dia jentik sikit.

      Delete
  4. If you're attempting to lose fat then you need to get on this totally brand new personalized keto meal plan.

    To design this keto diet service, certified nutritionists, personal trainers, and chefs joined together to provide keto meal plans that are effective, painless, price-efficient, and delightful.

    From their grand opening in early 2019, 1000's of individuals have already remodeled their figure and health with the benefits a proper keto meal plan can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-confirmed ones provided by the keto meal plan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...