Tuesday, April 23, 2013

Karnival Kucing Comel

rentetan entry weekend yang yahoo yahoo..

kan kata nak bawak amni g jalan2? haaaa.. jommmm..

aku selesai kerja pkul 3. blk umah tgk amni berduet dgn papa, dedua terbongkang lena. ikut hati, letih, nak join jugak. tapi tuntutan sebagai isteri mengatasi segalanya. ecehh.. buat keja umah sket, then siap2 nak kluar. dah plan, so kita ikut plan. bukan senang nak bersama suami di hari ahad. 1 keajaiban yehhh..

amni dah jaga, jom kita siap2 cepat2 sebab hari dah petang. mak mcm biasa exsited lebih.. anak relax chill je.. hehe

kemana kita??

Karnival Kucing Comel Perlis 2013 kat Taman Ular Batu Pahat, Perlis..
yay!!
amni nampak banner nih, ada gambar kuceng, trus menjerit, cat cat cat cattttttttttttttttt.. ya ya, mama tau ada cat.. kena lak banyak la banner kat luar tu, asyik la cat cat catttt.. sronok tgk cat bnyk.. huhu


see? mak bapak terlebih exsaited ngalahkan anak. hehe.. yelah, off day xsama, bila sesekali dpt sama2 nih, syiok la kan?

kami sampai dah petang and kuceng2 smua dah kemas2 nak balik :(.
karnival dah habis dah.. xdapat tgk smua kucing comel.. frusttt..
tapi dpt jugak la tgk kucing walau xbnyk dah..

tapi xpe, kita masuk taman ular. kita tgk  ular pulak yek..
masuk kat kawasan tu amni pusing sana pusing sini. sronok tgk org ramai and ada cats banyak.. syok tgk gelagat dia.. hahaha


ada org tu rupanya 1st time ke taman ular... ptuiiii.. nama jek duk perlis, xpenah g taman ular!! hahahaha.. seb baik aku pernah jugak datang walaupun 15thn yg lalu.. hahhahahahah.. rombongan skolah rendah kut. adalah 2,3 kali rasanya datang sepanjang umur aku nih.
memula aku xtau dia xpenah masuk tmn ular. dtg batu pahat tu pernah lah.
dah masuk tmn ular, segala ceruk nak pegi. aku dah la bab2 ular ni, alergik sket. dia smua nak tgk. rupanya org xpenah datang.. kuikuikui.. kan dah kena gelak dgn aku. katanya dia bz belajar, xdak masa nak datang sini. ptuiiiiiiiiiiii..


habis smua ular dijelajah. sambil dukung amni sambil cerita. ye ye je kan? mcm la budak kenit tu paham. aku? sorry la nak ikut. aku tgk ujung2 mata ja. nak g tgk sekor2, memang tak laaaaa.. asyik duk meremang bulu roma ja masa duk dlm tuh. xleh imagine cemana klau tiba2 ular tu leh terlepas kluar. cemana nak selamatkan diri. slalu tgk dlm movie, kena duk diam2 xleh gerak utk tak menarik perhatian ular tu. hoihh.. cannot tahan. aku bukan jenis duk diam. kena lak ular berbisa cemana nak buat klau kena patuk? agagaga.. aku takut ular wei.. geli, takut, takut dan takut! klau bawak mak aku, mau ada yg muntah tgk ular. mak aku pun sama. tgk ular dlm tv pun bule muntah ok!


meh peluk manja meh.. belai lah manja dengan penuh kasih sayang katanya. peluk manja waktu manja lapar gilerrr yeh..pastu kita tgk manja ke tak manja? or sapa yg lebih manja.... nak??

aku duk tgk kadang2 ada persembahan ular kan? siap comolot lagi dgn ular. diorg dah profesional so xheran la kan? pastu offer plak sapa nak pegang. slalunya ular sawa la sebab tak berbisa. aku? tobat nak pegang!! buat la cemana pun. lalu sebelah pun aku xsanggup nikan pulak nak pegang. bnyk lagi perkara berfaedah aku leh buat dari pegang ular tu.. nehi laaaa..

amni pose comey. klau cakap amni comey, otomatik senget kepala. mana blajar ntah laaaaa. nak ambik gambar and suruh senyum? memang tak la.. kak long kawasan kann??

ni kat atas sket. ada kura2, biawak, pastu apa ntah lagi. laki aku g jengok tgk smua. pegilah tgk.. proses kenal binatang katanya... utk anak dgn bapak skali..

aku dtg dlu, camni lah tempatnya. datang sekarang pun camni jugak lah. xdak perubahan sgt pun. yg frust, xterjaga sangat kebersihan. taulah sket lebih kurang mcm zoo, bnyk binatang, bau tu paham2 jelah kan? tapi xceria. xbersih, ada sampah. xkan lah sampai yg tu pun xleh  nak bersihkan? ermmmm.... sayang la. ni antara tarikan kat perlis. xsemua negeri ada taman ular. sayang kan klau xjaga..

tengok amni.. penat aku  jerit panggil nama dia. penat papa dia pegang. xdaknya nak pusing tgk aku pun. susah nak ambik gambar dia skang ni. ada tak ada, pandang ntah kemana2..


kera bontot merah, burung, rabbit, ular sawa. yg ni duk dlm sangkar. kera, monyet banyak. bising dan busuk.. ular sawa, kat sangkar ada lagi 2,3 ekor. ular lain pun ada. yg besar2 letak dlm sangkar. nak pegi dekat? no no...
burung bnyk jugak. menjerit amni tgk bird. hairan sebab bird banyak.. sebelah bird ada rabbit. pun dia panggil cats. kita cakap rabbit, dia cakap cat. ikut sukalah nak oiii.. letak dekat rabbit, takut pulak. kat kawasan rabbit tu boleh masuk and bule pegang. amni menjerit takut.. hahaha.. maybe sebab banyak and rabbit kan duk melompat2. so, takut la..


sini ada org jual rabbit. teringin nak beli and bela. tapi sapa nak jaga? rabbit ni leceh gak nak jaga. xjaga btul2, xcomeyyy.. pastu berak banyakkkkkkkkkk.. xkuasa eh


menjelajah kawasan. rasanya yg ni baru. dlu2 aku datang xda kut. ntah xingat. buaya ada 3,4 ekor klau xsilap. laki aku kata xyah g tgk buaya dah, tgk dia cukup. a'ah, awak pun dah rupa buaya tembaga dahhh. asyik nak makannnnn je.. terus sentap.. hahaha


papa dia asyik dukung jek amni. org ramai gak. pastu dia takut amni jatuh klau jalan sendri. sebab dia menggedik and nak berlari. papa malas kejar, and rajin nak dukung, silakannn.. ni lepas bg amni jln kejap sebab lenguh berdukung.. lagipun kawasan ni xdak org sgt.


amni serbu nak g sini. sebab ada air duk melimpah ruah kat situ.. xboley main la sayang... bule tgk je. kita ambik gambar je yeh? tu pun kejap jek leh dukung, sebok nak turun bawah. kat sini, aku lepas dia berlari kejap.. sebab kawasan sini luas.. dekat dengan sangkar rabbit td tu. sronok dia duk tgk cats a.k.a rabbit tuh.. dah la menjerit kuat, cat cat cat.. rabbit la amniiii!!


tgk rabbit dari jauh. pastu sronok sebab ramai adik and kakak.. nak g dekat takuit... lagipun situ mcm becak sket. main kat sini jelah yeh?


tengah hairan.. sebab kepala cat kat kasut 1 dah tanggal. papa buat cemana ntah, tertanggal kepala cat kat kasut dia. comey sgt kasut tu. ada kepala cat. suka lah dia.. skali dah tanggal pulak..



okess.. dah habis tgk segala mak nek binatang kat dlm. papa kata nnt nak bawak amni g zoo pulak. zoo? taiping kahh? wawawaaaa.. mama suka mama suka! eh, amni pun suka. hehehe..

sronok tgk amni sronok. menjerit sana sini, pusing sana, pusing sini. org ramai, binatang pun banyak. mulut dia pun banyak. kejap2 cat, bird, pastu adik, kakak, abang, tok, wan, smua dia panggil. lawak btoi! suka2 ja nak panggil org kakak, tok, abang. agak2 dia nampak tua, dia panggil tok. nampak budak panggil adik.. sabar jelahhhhhh amni weh.


amni sronok kan jalan2? nnt kita paksa papa cuti sabtu ahad lagi eh??



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...