Wednesday, April 11, 2018

Semangat yang turun naik

Assalamualaikum..
sebulan lebih takda entry.. bizi and takda kesempatan dan malas.
once kau free, kau malas fikir apa2, nak relax chill je. hehe..

baaaaaaaaaaaanyak nak share tapi malas nak menaip.
sayang sgt kat blog ni sebab dah lama menulis di sini.
setting kat phone mcm harem, so tak dapat nak menaip.
soon, kita cuba set balik nnt.

hujung bulan ni final exam.
debar weh..
sem ni quite tough sebab repeat subjek java. hahahaha.
subjek yg paling tak sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
adei.. cemana la org yg duk hadap programming nih.
aku mmg ar keja bidang IT, tapi aku bukan programmer.
IT ni skop dia besar yeh.. programming ni aku buat sket je.
kalau java tu, aku faham maybe 30% je. kakakak..
tapi, kalau aku full time buat tu je, maybe boleh dapat 100% tu kan?
sem bila tah aku ambik, then failed sebab tak dapat fokus.
lepas tu aku tak ambik dah untill last sem ni sebab dah habis paper nak ambik.
so, marilah kita register subjek java.
as usual, setiap sem aku ambik 2 paper ja. serius tak mampu utk ambik 3,4 paper.
sebab tu aku laaaaaaaaaaaaaaaaama sgt study. kekekek.
sem ni aku ambik subjek java and subjek multimedia.
masak aaaaa..
subjek multimedia tu nmpk senang je, sebab bnyk teori, ko baca and hapal je.
tapi, assignment dia ko kena buat montaj guna Adobe Director.
hadoiyaiiiii...
ramai gak komplen sebab kena guna spesifik software. aku memula tak perasan.
dah download software lain, dapat trial 30 hari pun sokay la kan sebab nak guna kejap je.
skali ada software wajib. pastu tutorial pulak tak da.
gigih la duk search tutorial, tengok youtube bagai.
Adobe Director ni mcm software flash tu lebih kurang. drag sana sini, script bagai.
menggagau jugak laa mula2 tu.
kena pulak jenis buat assignment last minit kannnnnnnnnnnnn..
mcm biasa, bila dah hujung2 nak submit assignment, aku akan ambik cuti utk setelkan kerja2 ni.
sebab hujung2 baruuuuuuuuuuuuuu nak datang idea tu smua.
tapi kali ni, berat jugak la sebab dua2 assignment tu susah! hahahah
utk java, minta tolong kawan lama aku. dia pass ke bini dia.
bini dia dulu programmer, so mmg dlm poket jelah java ni.
dia tolong here and there. pastu 1 soalan tu, google je keluarlah codenya. hahaha
tapi takda lah sebijik, kena jugak alter sket2 then siap!
tapi tak siap jugak, tak berapa memenuhi kehendak soalan.
gasak ak, malas dah aku nak pikir. submit terus bila run takda error..
hasilnya utk java, dapat 52/60. oklah kan?
kekekeke... tenkiu lina ailebiu.. nanti i kasik u gift..
utk montaj, aku buat tu mmg mcm budak skolah.
sebab tak dan weh nak belajar director tu. lantak, janji apa dia nak aku letak semua.
cantik, kreatif belakang kira. janji semua page jalan elok, ada audio, video, gambar, link page ok, dahhhh..
past, minggu lepas ada call dari OUM. diorg nak semak dah subjek tu.
oh, montaj tu kena send dlm cd ke tutor. katanya aku kena penalti 5% sebab tak send front page ke portal. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. aku tak perasan pun arahan tu. dah siap, burn cd, then pos terus.
serius debar2 tunggu result, berapa la nak dapat.
dah la buat montaj pelancongan ke korea tu mcm bangang je, kena pulak penalti. kecut weh, kang dapat 20 markah je acaner..
skali, dapat 57.5/60 kauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
wahhhhhh seronotttttttttttttttttttttttt. kekekeke..
bangga gila ah.. now kena fokus utk exam pulak. harap blh score. Insyallah mudah2an.
sem lepas pencapaian paling hebat aku.
dapat 49.50 utk assignment e-commerce. kembang kempis hidung seronot. kikiki...

dah setel assignment tu, rasa lepas 1 beban tau.
sebab subjek susah kut. now rasa eh bnyk pulak masa free. hahahaha.
so, cuba2 nak menceburkan diri dlm bidang baru.
sesaja nak masak2 and jual. hihi..
saja syok2 isi masa lapang. mlm2 duk melentang layan tv je boring jugak kan.
anak2 dah besar, so boleh la cuba2 benda baru.
alah, tak serius pun. baru sangat mula ni.
soon aku share aku masak apa and jual apa.
hehehe..

hujung bulan ni nak fokus utk exam.
lepas tu sem depan final projek. maybe akan mereng sket and bizis semula.
harap2 blog tak terabai. kekekeke..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...