Monday, July 15, 2019

Buku panduan solat

Assalamualaikum..
hari ni share good things..
simple thing.





buku ni.
lama dah aku beli. rasanya thn 2017 kut
dan masih guna untill now.
berguna sangat.

actually zaman canggih manggih ni, semuanya on the phone je kan?
kat internet tu berlambak web yg share pasal solat.
segala jenis ada.
tapi aku prefer buku mcm ni. rasa mcm lagi yakin and memudahkan aku.
sokay la oldskul pun hehe.
takda la tiap kali solat nak buka handphone (rugi data hahahah)
kang nak check lain, lain yg ko bukak.
selalu dah jadi. nak check yg lain, sudahnya terdampar kat IGs.
hahahaha

lagipun kalau buku ni, yakin sikit.
kat web kadang2 ada yg keliru.
aku lah ni, korang aku taktau lah. if korang suka je nak buka hp tiap kali nak refer bab solat ni, takda hal. teruskan.
ada jugak 2-3 buku yg aku beli tapi yg ni yg terpaling feveret.
bnyklah lipatan2 dlm buku tu, kat mana yg aku selalu refer.
doa2 pun ada.
memang  aku buka and baca ja doa direct ikut buku tu, sebab ada doa yg panjang yg takleh hafal lagi.
ada doa yg lama2 dok baca, dah selalu dah blh hafal la
contoh mula2 nak buat solat dhuha. doa dia takleh hafal lagi.
dah selalu now dah ok, blh hafal, takyah buka buku dah.
doa solat tahajud ja belum lagi sebab panjang sket.
masih struggle huhu


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...