Thursday, September 12, 2019

Merdeka Fit Challenge 2019

Assalamualaikum..

7hb lepas, aku join Merdeka Fit Challenge anjuran UniMAP Holding.
anak syarikat dari UniMAP.
kita support jabatan kita hehe..
under challenge ni ada cycling and running.
aku and opismate join fun run 5km.
tu je yg mampu dik..
utk running ada 5km, 11km.
11 km ni fit run.
cycling 24km n 40 km kut.
tak ingat dah.
register on July.
event should be on August, tapi tunda ke September.
so, ingat2 lupa dah setengeh hehe...
saja join ngan opismate.
kami register under team, mininum 10 org so ada diskaun sket.

on that day, anak2 hantar ke rumah adik aku.
as usual, tu la pengasuh anak2 aku on weekend bila makpaknya ada hal hehe..
nak ke rumah adik aku tu, mmg lalu kawasan event. tgk lengang lagi masa tu.
dlm pkul 7.
utk fun run 5km, flag off pkul 7.25 pagi.
bila pusing balik, nahai ada jln yg dah tutup sebab yg run 11km dah flag off.
mujurlah sempat tapi park kreta jauh sket la kena menapak.
tak la jauh sgt, mmg kawasan parking pun.
elok sampai ke start line, dlm 5 min camtu, dah nak flag off hahah
kalut nau aku pun.
tak ramai sgt pun, dlm 200++ utk penyertaan 5km.
nak cari opismate aku pun mudah je hehe



flag off utk fun run 5km.
datang lewat so blh duk depan haha..
yg buat pelepasan, nom 1, our Raja Muda also UniMAP Cansellor.
nom 2, our menteri besar.
no 3, our big bos, VC UniMAP.
then ada KJ dari fews department dlm Perlis.
Raja muda lepas tu dia join cycling sekali. cuma tak sure jauh mana dia mengayuh sama sebab cycling dah flag off awal.


dah flag off, apa lagi, larik laaaa
heheh
tapi aku lari sekerat ja pun.
pastu jln melenggang kangkung
hahhaha
semput oihhh
zumba 2 jam ai is ok.
lari, 1km pun tak ok.
tak sama weh tekanan tu..
kita push kaki. lagipun aku bukan jogger or runner.
selalu tu briskwalk je pun.
so bila sesekali nak run run away ni, adoihh..
so, kita tgk pada kemampuan diri jelah.
jln pun ok what ehek ehek ehek..
sethn 2 lepas rasa mcm ok nak run run ni sebab rasa badan mcm ringan sket.
now mcm membadak je, so tak larat hahahah
ramai je yg jln..
kita menikmati udara pagi dengan tenang.
tu pun peluh bercerau gak la..
jln2, sembang2 je ngan opismate aku tu.
sesekali jogging. tapi kaki mcm tak ok.
sebab minggu tu p class erobik, instructor buat tabata.
agak mengengkang sudahnya haha..

dan berjaya jugak habiskan 5km fun run a.k.a jalan melenggang kangkung.
eh tak la, brisk walk @ walk faster. gittewww..




dah sampai collect medal and certificate.
pastu ada Yakult free.
then roti and air mineral.
rest kejap..
pastu apa lagi, bergambar la hehe


dari team opis aku 8 org.
tapi lagi 3 org tak jadik join. ada urusan.
2 gambar atas ada mak sedara 1 of my opismate. dia pun join.
so jom kita bergambar sekali beramai ramai ehehe..


nak bergambar kat sini lama oih tunggu.
hahaha.
sebab semua nak pose kat sinilah kan?
so, ni our team. cukup 5 org hari tu..



lepak menunggu penyampaian hadiah.
tau dah tak menang, sajalah tunggu lucky draw.
lagipun tak ramai, tak sesak sgt, so lepak2 jelah nak hilangkan penat.



finally..
yay!!
tapi bukan nombor aku la hahaha
nombor opismate yg tak datang tu.
kami bwk jugak sebab nak collect medal.
dan ada rezeki rupanya.
so kongsi2 makan hamper tu.
ni gambar dari FB diorg.
gambar run blm masuk, yg bnyk gambar cycling.
hari tu kemain pose sana sini bila nmpk photog duk snap.
tah bila nak masuk tah..

kemain gigih hahaha
tapi nan hadoooo..
1st prize lucky draw dapat mesin basuh.

pkul 11.30 camtu pakat beransur balik.
Alhamdulillah selesai fun run..
walau bukan bidang, tapi for fun tu blh la sesekali join.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...