Tuesday, October 22, 2019

Bekal

Assalamualaikum..

aku mmg selalu bawak bekal ke opis.
kalau hari masak dinner, esoknya akan bawak bekal.
kadang mmg maask lebih utk bekal esoknya
kadang lauk tak habis makan mlm tu sebab aku jarang ambik dinner yg berat.
so portion aku tu aku bawak bekal esok harinya
jimat hihi..

kadang2 malas nak keluar lunch tgh tu..
panas. hihi..
kalau bawak bekal, makan je kat opis. pas makan blh rest
senang keja.
tak yah pikir dah nak makan apa.
kadang pikir nak makan apa pun blh stress hahaha



beg bekal aku.
lama dah beli ni, mmg guna betullah.
berbaloi beli mahal pun.
beg tu come with set bekas tu sekali.
kalau lauk meriah aku guna la bekas pink + hijau ni sebab dlmnya ada partition.
kalau 1 lauk selalu aku guna bekas lain.



menu hari tersebut.
eh, menu dinner mlm sebelumnya dan jadi bekal aku esok ahri.
ada sayur bayam tumis air + udang.
pastu ada ikan mata besar masak kicap.
masak kicap tu lain sket aku guna rempah masak kicap mak siti.
dia mcm ada rasa rempah kari sket. sedap jugak.
aku sorang je makan sebab pak incik takmo..
so ada balance sekor lagi ikan makanya kita bawak bekal.
tambah sambal belacan skali penyedap rasa.



ok, now hari2 ada buah.
gigih sangat aku kali ni hahaha
dulu malas ya ampun nak beli buah nak kupas buah bagai.
now beli buah stock seminggu terus.
hari ahad mlm tu aku kupas taruk dlm bekas siap2 utk hari2 punya bekal.
pagi2 ambik je.
kadang kalau takda bekal nasi, bawak buah ja sebekas.
kalau hari yg lunch kat luar masa hari kerja tu, beli la buah sebekas.
tapi rasa beratnya nak bayar sebab sebekas dah rm2-3
padahal kalau beli sebijik terus betik ni dlm 3-4 ringgit je blh makan 2-3 hari.
maka silalah rajinkan diri yeh...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...