Thursday, March 05, 2020

Allah itu Maha Baik, Maha Mendengar dan Maha Memberi...

Assalamualaikum..

hari ni nak cerita pasal kuasa Allah..
yg kadang kita tak perasan.
maybe pada org lain kecik je kisah ni.
tapi tidak pada aku..



ni hadiah yg aku dapat masa minggu last aku kat opis lama.
1st dapat tote beg yg ada nama tu.
2nd, dapat telekung cotton kaler hijau yg lawa nau coraknya.
3rd, dapat perfume pen.

nmpk sikit, tapi besarrrrrr nilainya pada aku.
sikit takpe, bukan bilangan hadiah, bukan nilai hadiah tu.
yg lebih besar pada aku is ingatan org pada kita.
tak semua org willing utk memberi..
once org beri, mmg besar nilainya pada aku.

Allah Maha Mendengar.
sebab aku mmg ada usha telekung kat online.
mmg niat nak beli telekung baru utk terawih thn ni.
aku mmg tiap2 thn akan beli sepasang telekung.
blh kata tiap2 thn mmg aku beli, dan aku guna.
gilir2 pakai. takda yg aku simpan sengap tak pakai.
semua pakai.. nak mengadap Allah kena cantik2 kan?
then aku dah pesan pun telekung kat one of kawan maya aku sebab dia pegi Vietnam.
dia berniaga, so aku pun order lah sepasang.
dan, Allah kirimkan lagi sepasang telekung melalui one of opismate aku ni.
masa dia bagi tu, last 2 days aku kat opis lama.
dia bagi awal sbb hari Jumaat last aku tu, dia keja shift petang.
kut tak sempat jumpa katanya.
aku speechless sgt masa tu.. rasa mcm wahhh aku dapat telekung!
benda yg aku nak!
cantik pulak tu. terus rasa kelu, peluk je dia and say tq pastu blah sebab ayaq mata duk keluaq hahah.
mlm tu lepas try pakai aku pun wasap dia say tq sgt2 sebab sudi bagi hadiah kenang kenangan kat aku.
bila aku pakai ni, pahala pun dapat ke dia kan?

Amni ingat telekung dia sbb ada corak bunga2. telekung dia mmg jenis yg bercorak, telekung aku mostly plain ja. ni 1st telekung kain bercorak.
sorry kakak, that mine hehe

2nd, tote beg tu.
yg tu pun aku duk usha jugak kat IG.
tgk org pakai nmpk best ja sebab ada nama sendiri kan?
mmg ada cita2 nak order jugak.
tup2 dapat hadiah.
Allahuuu, suka sgt!
org pesan dan custome nama kita kutttttt.
tandanya org ingat ke kita.
tu yg paling penting pada aku..
ni one of kawan aku yg ada dlm group wasep acah acah runner hehehe.
dlu dia pernah jadi ketua unit aku.
dan kami close jugak, selalu kluar mkn skali, sembang2 skali and of coz buat keja sekali.
sayang nak guna sbb lawa hihihi..

last tu, perfume pen tu.
sebelum tu aku beli yg botol besar, botol kaca.
berat pulak nak buh dlm handbag.
so, aku pesan yg pen punya size, senang nak buh dlm beg make up.
tak la berat sgt.
dia mai hantar, bila nak bayar dia cakap tak payah.
hadiah kan je sebab nak pindah.
once again, sebak ja rasa.
aku ni mmg jenis mudah tersentuh hahaha..

Allah Maha Mendengar dan Maha Memberi.
dia dgr keinginan aku, apa aku nak.
dan dia beri melalui org lain.
rezeki yg tiba2.
Allah Maha Baik kan?

maybe sebab aku jarang dapat hadiah hahaha.
sesekali dapat tu rasa mcm aduhai seronoknya.
tak kisah lah hadiah tu mcm mana.
kadang kita kirim org belikan kuih ke nasi ke, then org tu cakap tak payah bayar, dia belanja.
hadiah la jugak tu kan..
pahala diorg melalui kita.
and the most important thing mcm aku kata tadi, ingatan org kat kita tu.
bukan semua org willing utk memberi..
aku pun tak selalu, waktu aku ada rezeki lebih mmg aku memberi.
cuba memberi @ sedekah selalu sebab semakin bnyk kita memberi @ sedekah, Allah akan lipat gandakan kembali kepada kita.
kena percaya kekuatan sedekah.
selalunya aku beli makanan and bagilah sesapa makan.
kat opismate ke, makcik2 cleaner kat opis ke, sedara mara, jiran ke mentua ke apa.
jgn takut memberi.. tak miskin kita dgn memberi sebaliknya tu lah rahsia nak kaya..

again, tq sangat2 pada yg memberi.
aku suka sangat dan hargai sangat.
moga Allah balikkan semula pada korang semua..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...