Wednesday, August 19, 2020

Periuk idaman : Dessini Cookware

 Assalamualaikum..


mari me'rewardkan diri sendiri ngehngehngeh..

dah lama tak shopping barang dapur @ cookingware. sesekali rasa nak beli tu, ha beli terus jgn ditangguh2. sebab kang tetiba ja blh kansel.

masa PKP awal2 dlu, ada la viral kejap set periuk Dessini tu. kemain meriah kat sosmed pakat share. ada jugak tgk kat Shopee, berkira2 jugak nak ordernya. cuma risau bab postage la. nak beli tu, pikir la jugak. sebab mahal la pada aku. hasil masakan sama je bab kata pak incik. puiii... tapi sesekali, apa salahnya ye dok? usha je gambar kat Shopee, belek2 harga compare segala aku nih. beli online tau jelah kan, benda tak nampak kan? risau la jugak aku nih. 

sekali husband bff  aku tu  ada jual. hah, order dgn dia jelah... kita support kawan2 berniaga kan? aku jual ko beli, ko jual aku beli. gittuhhhh.. kebetulan ada lebih stock dekat dia. tak bertuan lagi. so kita onz terus. duit tak bayar lagi, barang sampai dulu. kerlasssss kau..



tadaaaaaaaaaaaa..
kaler merah uolls. feveret kaler kakyah hehe.. kat kotak kaler pink, tapi dlm nya merah. takda la terang merahnya, just nice. 
ikut aku, nak kaler merah bata tu, tapi kena tunggu, preorder. lambat.
so, kita sauk jelah stock yg sedia ada. 
hijau pun lawa, hijau zamrud tu. tapi mcm tak in dgn dapor aku pulak. so, red is better.

dekat IG, ada ja lalu lalang. pastu belek2 kat Shoppe jugak. pikir2 nak beli ke tak. bukan tak da periuk kat rumah ni kan? tapi nak la ada periuk lawa sket, tak kan nak guna periuk cap padang  besar je ye dok hahaha..
kepuasan kepada penunggu dapor kan?
aku beli ni sebab dapat duit kutu. dari membazir ke benda tak nampak, moh le beli cookingware idaman. nampak jugak bendanya. ada lagi benda lain aku beli dari duit kutu tu, tapi yg tu PnC hahaha..


sauk sekali set senduk silicon ni. yg ni merah ang ang. sukaaaa hehe.. memula sayang nak guna. mahal wei hahaha. tapi dah ada, kita guna jelahhhh. simpan buat apa kan? takkan nak buat hiasan semata2. kang reput camtu je, dah nyesal.

jadiknya kita pairkan dgn periuk baru tu. sesuai sgt. terasa wow sgt bila masak tu. hahaha. masakan yg biasa2 terus jadi luarbiasa. 

wishlist la jugak ni. rakyat marhaen, ginilah.. beli yg mampu milik saja. tu pun kumpul dapat duit kutu baru dapat hehe.. takpe, kita belanja cara kita kan? buat apa nak ikut org kalau kita tak mampu..

2 comments:

  1. canntiknya , betul tu kalau kumpul slow slow baru dapat .
    yep , just ikt cara sendiri je tk pyh ikut trend

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...