Tuesday, October 20, 2020

Syok eh ada baby

 Assalamualaikum..

 

aku selalu usik Aniq, nnt mama ada baby, dia kena jd abang. lajuuu ja cakap taknakkkkkkk hahaha. dia selalu ckp, dia adik, takda adik dah. dan aku ngan apaknya selalu ckp nnt mama ada baby lagi. Aniq tak dgr cakap mama, nnt mama pegi cari baby baru. menangisssss hahaha.. mula la peluk cium mak ni tak lepas..

sepupu aku yg kawen last year dah dapat baby. thn ni ramai jugak sepupu aku yg dapat baby. ada 4 anak sedara tahun ni. ada kembar girls, then ada 2 baby boy. yg dpt jumpa baru sorang. lain2 tak da kesempatan lagi.

baru2 ni mak sedara buat makan2. so kami pegi lepak sana. dapat lah main dgn cucu baru dia, anak sepupu aku ni lah. aduhaiiii budak tu, kemain semangat. dulu masa beranak, kecik ja. dapat zat susu ibu cukup nih, membesar dgn jayanya.

 

 

nah haiiiiiii.. semangat btul dak Adam nih. ketak2 badan hahaha.. baru 5 bulan nih. masa aku bwk masuk budak ni Aniq datang tanya, "mana lehar dia mama?". pastu dia pegi selak pipi Adam. rupanya nak cari leher! hahahaha. kami punya hairan apa benda lehar, dia nak sebut leher dah jadi lehar. sabaq jelah anak aku.


tengok kelaku Aniq. dia pun sama naik runtun mak sebab mak duk riba baby. datang kepit mak mana tak pegi. dengki! hahaha. tapi takda la dia menangis guling2 keryauuuu tiada henti. mulut jelah muncung ja. tapi tak lama pun, pastu dia malas layan mama dah, dia pegi main buat hal dia. lantak situ lah baby ke apa. tapi nnt dah lama sket dia datang tanya, "mama sayang Aniq kan? Aniq usyuk asyam mama kan?". hahahahah.. haihh la manja aku sorang tu..

 


berebut nak mama jugak. dak Adam tu pun hairan gamaknya, apa hal laaaa mat Aniq nih hahaha. Aniq ckp kalau ada adik tapi dah besar, takpe. takmau adik baby. maybe maksud dia nak adik yg sebaya la kut, blh buat geng main. hahah. ada saja akai budak ni. 

seharian kat rumah mak sedara aku tu, mmg dia tak main jauh dari mak ni ha. risau sgt kut mak ambik baby bawak balik gamaknya. mak ko pun pikir 3-4 kali tak habis2 nak pregnant lagi ke tak anak oii. dah umor mcm ni malas la haih. anak pun dah besar kann, dah selesa dah tidor mlm hehehe. teringin tapi... huhu. ikut apaknya, takmo dah. cukuplah sepasang ni. mak rasa nak lagi baby, sebab ada baby ni best. tapi pikir ke alahan mengandung aku yg 1001 mcm tu, buat aku hold sampai la ni huhu. kita serah ke Allah jelah ye..


kakak pun geram nak riba Adam. seronok pegang. dan Aniq pun datang menempek sama dekat kakak. dia siap cakap, Aniq adik kakak kan? hahahaha. kakak cakap dia nak adik girl, takmau dah adik mcm Aniq. sebab suka kacau dia. 

next day, sepupu aku ni datang rumah. hantar mak aku, sebab mlm tu mak aku overnight sana. so diorg hantar ke rumah aku ja, nnt kami hantar mak aku balik rumah sana. diorg bawak lah sekali mat Adam tu.. Aniq tgk baby semlm dtg, mula lah tak tentu arah duduk hahaha. aku kata, haa ni baby Adam nak mai duk rumah kita. laju ja meh peluk mama hahaha. tapi takda lah dia mengamuk ke apa.. aku tak ajar mcm tu. esok2 kalau betul ada adik, ha takkan nak ikut kehendak dia kan? mmg tak la. dia merajuk2 manja ja, kami tak layan sgt pun risau kang dia melampau. so far, terkawal. dia nangis pun kejap ja. pastu ok lah.


eiiii budak ni rasa nak tumbok ja. geram nak kokak. baik je budaknya tak dak keryau ke apa. tu baru bangun tidoq, elok ja duk terlentang situ berkepak sorang2 dia. semangat badan, geram kan? maybe sebab dia pendek, so nmpk penuhhhh hahaha



haaa geram ja dua2 ni pun. pastu berebut nak main. Aniq ok ja, pegi main2 dgn Adam. siap ambik mainan kasik ke baby. tapi sesambil main tu nnt dia tetiba tanya, "mama sayang Aniq kan?" hahaha.. adoihhh penat aku gelak ngan budak ni.

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...