Monday, May 10, 2021

Welcome myvi to our family

 Assalamualaikum..


 welkam to out family, encik myvi baruuu..

kereta ghayaa. hehe. eh ni bukan kreta aku, ni kreta adik yg no 5 tu. tuan badan takda, makanya rezeki kakaknya la ngehngehngeh. lagipun aku grentor dia, so kira acilah kannn..

adik aku ni tgh tunggu posting cikgu. ntah  bila nak dapatnya taktau lah. dia baru lagilah habis pun. konvo pun entah ada ke tak nnt. dia habis praktikal bulan puasa thn lepas. terkandas kat Melaka sbb PKP. seminggu nak raya baru lepas balik ke sini. pastu raya dia keja kat kedai dua ringgit tu. 7 - 8 bulan jugak kejanya. punya la pulun saving sbb nak beli kreta. tercapai jugak cita2nya. sbb dia keja kedai tu, kena ada grentor. kakak pun kesian, so sain jugaklah. hang tak bayaq hang siappp hehe.

now dia takda. pegi keja ngan sepupu kami kat KL nun. jaga booth raya kat Jln Tar sana. elok seminggu dia pegi, Perodua call ckp kreta dah sampai. 4 bulan nunggunya. dah dia takda, kreta pun sampai haha. so aku lah yg setelkan hal di sini. pegi beli number plate, pegi bayar baki deposit, pegi sain dokumen utk grentor, pegi tinted, pasang karpet segala. jadiknya dia bagi la izin kakak dia ni guna dulu. lagipun sapa ja yg nak drive pun kat sini hehe...

nombor 5910 tu dah jadi family number dah. tu koleksi yg ke 11 dah. start masa aku beli motor EX5 nuuun thn 2004 dulu. rasa mcm best pulak nombor tu, pastu semua ikut. aku punya ada 1 motor (now motor tu adik nom 3 pakai), 2 kreta. kreta pun 1 aku pakai, 1 lagi yg lama nak pass ke adik nom 4. abang aku punya 2 kreta, 1 van, 2 motor ( 1 motor dah jual). adik nom 4 ada 1 motor. adik nom 5, 1 motor and latest kreta wyvi ni.  lagi 1, motor abah aku, beli masa dia pencen. kalau kumpul semua park kat rumah, mau penuh laman hehe. Alhamdulillah rezeki dariNya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...