Wednesday, January 15, 2020

From Taiping With Love

Assalamualaikum..

cuti sekolah lepas (Dec tahun lepas), bwk anak2 ke Taiping.
the place that i love forever and ever back to the future yawww (ayat munah kampong people hahah)
tak tau nak kemana, so kesanalah kita.
sebab Aniq duk sebut nak pegi zoo.
rujuk kepada bajet dan agak mengizinkan, so onz ehek ehek ehek..

aku ambik cuti seminggu terus minggu krismas tu.
dah bgtau opismate yg lain, yg seunit aku tu.
so, kami gilir2 cuti, pakat baik2 no gaduh2.
hari krismas 25 dec tu hari Rabu, so ambik cuti tahun 3 hari. lagi sehari claim cuti tanpa rekod sebab AJK Konvo. 9 hari direct cuti. bahagia hidup hohoho

kami gerak ke Taiping hari Ahad, 22hb.
nak gerak awal, nak masuk lunch kat Penang plannya. tapi laki ku spoil btoillah.
adoih stress bila ingat. dia mmg payah la bab nak keluaq awai pagi.
pkoi 12 baru keluar. kau ghaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
dah malas crita bab lewat tu.
so, kami singgah mkn kat Nasi Kandar Subaidah kat tepi highway kat area Sg 2 tu saja. malas dah nak masuk Penang. kang jem, lagi lambat sampainya.



here we are.
masuk Taiping dlm pukul 4 klau tak silap.
Taiping sambut kami dengan hujan. sooooo Taiping haha..
kat highway pun, masuk Bukit Merah dah mula hujan. trafik pun slow ja.
kami masuk ikut Kamunting. then pak incik bawak pun slow ja sebab hujan (tak lebat sgt).
dannn aku blh menikmati pemandangan dengan penuh syahdu.
last datang bercuti, 6 thn lepas. haaaa. bnyk perubahan oi.
sebak dada, taktau nak bgtau mcm mana rasa tu.
tempat yg bnyk beri erti hidup pada aku.
tempat yg penuh pahit manis kehidupan.
tempat yg akan aku datang selagi ada daya.
tempat yg takkan aku lupa sampai bila2.
the place that I love so much!
entahlah kenapa, Taiping sgt dekat di hati.

kami terus ke tempat penginapan.
soon aku share pasal tu.

dah solat. mandi2, then keluar semula.
petang dah masa tu.
ikut plan asal nak masuk zoo ptg tu, tapi tak sempat dah.
masa tu dah pkul 6, so kita kluar ronda2 jelah.
pusing Lake Garden.
syahduuuuuu okeh!
lain dah dari dlu. org ramai sgt ptg tu
maybe cuti skolah kan?
nak habis 1 pusingan tasik tu, lama nau sebab bnyk kereta dan jln ada yg dah tutup sebab pokok tumbang tu. so, tak dapat 1 round mcm dulu.
nak brenti ambik gambar pun kreta bnyk sgt, pak incik malas. pui btoiii
then janji dgn kawan aku nak jumpa kat Bomba, dinner situ.
dari lake garden nak ke sana, sekentut ja.
tapi sebab kreta bnyk, jem, nak cari parking susah, sejam jugak baru setel haha



foodcourt Bomba.
actually nama dia lain. tapi semua org sini panggil bomba.
sebab foodcourt sini belakang balai bomba.
dan, mcm signature Taiping la tempat ni.

tgk muka Aniq..
bebai. kenapa?



nilah signature nya.
aiskrim dan yong tau foo.
aku tak lah suka sgt yong tau foo tu. makan gitu2 ja. aiskrim, haaa aku suka.
datang Taiping kalau tak mkn ni, kira mcm derhaka la.
ada bnyk gerai jual yong tau foo, pilih mana berkenan.
aku tak ingat dah kedai mana yg kami selalu mkn dlu.
kwn aku, bff aku yg sorang ni dia stay sini.
so dia ingat lagilah kedai abang tu.
dlu mmg kami selalu lepak depan kedai abg tu. dulu dia ensem, now tua dah abg tu pun hehe.



senyum palsu.
pastu sambung bebai. sebab aiskrim mama sampai dulu.
hahahaha.


ha ni baru senyum betul.
sebab sampai dah eskrem diorg.
tamak, nak sorang 1. hujung2 tak habis pun.
sebab selalunya aku akan bagi diorg share.
tau dah.
then orderkan nasi ayam share 2 org tu.
habis mknnya.


my lovely bff dah sampai.
dia kena solat dulu. lewat sket sampai + jem jln tu. kami takpe, blh jamak.
mkn dan lepak2 kejap kat sini.
tq Chaq belanja yong tau foo. aku nak bayar, eh dia bayarkan dulu.
dah la ambik bnyk, tak habis huhu..

penuh ok foodcourt sini. tak syok nak sembang.
anak2 pun rimas duk lama2 kat sini. bising.
mmg pack.
then decide hantar diorg blk dlu, then kami gegirl nak keluar pulak.



kat sebelah foodcourt.
kami pun terjebak lama jugak kat sini.
ralit btol tgk pakcik tu.


so talented!
ramai ja yg kerumun tgk.
painting guna cat spray uolls.
pernah tgk dlm tv. now tgk depan mata.
kagum gila aku.


antara hasil beliau.
laku okeh


cantikkan?
yg ni kami tgk dari awal dia buat.
hoiii kagum..
kreatif tu penting.



ni yg aku grab.
lawa kan?
masa kami sampai dia tgh buat ni.
takleh nak bayang mula2 apa gambar yg dia nak buat.
dah siap, oiii lawanya.
duk agak nak beli ke tak. pak incik kata klau nak, ambik sekarang takyah nak tunggu.
elok aku pegang, ada lagi sorang ladies ni nak jugak.
sorry, taken hehe.
then dia pegi ke brader tu bgtau nak 1 lagi, mcm ni jugak.
see...
rezeki dia.

lepas tu hantar pak incik & anak2 blk.
Chaq pun sama. laki dia blk dulu. dia blk dgn aku.
sebab pastu nak keluar balik.



tukar baju diorg siap2.
apaknya tolong jaga eh.
budak2 ok ja. sebab diorg pun dah ngantuk.
ok je mama nak keluar jap.


lepak sini.
Allah.. rindunya.
ramai jugak org mlm tu.
kami lepak dari pukul 11.30 sampai pkul 1.30 kat situ hahaha.
mengimbau kenangan oii.
bukan senang woo



mcm2 cerita keluar.
cerita lama, cerita baru.
cerita hal kehidupan masing2. takda nak membawang ke apa.
masa yg ada kita guna betul2.
then ada sekumpulan manusia datang duk nyanyi hepi besday bagai, bising, so kami ubah tempat.
pastu gerak balik sebab laki Chaq mesej bgtau anak dia nangis.
tak jauh mana pun nak ke rumah dia dari lake garden ni.
slow2 bawak kreta sebab nak menikmati pemandangan waktu malam.
nak pusing masuk tgk  pondan, tak brani pulak kehkehkeh..
dah sampai rumah, anak dia ok.
sambung lepak lagi.
gigih nau. kat kedai makan area rumah dia ja. senang nak balik nnt.
pkul 330 pagi, kena gerak balik lah nak taknak pun kan.
ahaha.
mak2 sesekali terlepas, gini jadiknya.
tak puas, soon kena datang single, senang nak lepak. gitu plan masing2.
ntah bila nak tercapainya. 


2 comments:

  1. waalaikumussalam. rindunya nak pi ke taiping lagi. last pi pun dah 11 tahun lepas rasanya. huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...